lördag 22 februari 2014

Platta med fodral

Skaffade mig en platta til jobbet för att underlätta när jag är ute och far. Den kommer fara runt i min väska, så den behöver skyddas!

Så jag "var tvungen" att sy mig ett fodral till den.
Idag fick jag användning  av några av alla färdigklippta/skurna bitar jag har liggande. Tur att man har lite liggande - då går det fort när man vill ha något färdigt!

Lite Pellon och ett foder - så blev det klart!


Mönstret till lapparna kommer från vårt kakel i badrummet!


Det blev samma modell som tidigare telefonfodral.



Så nu har jag en praktisk jobb-trio!

(Den till vänster är min anteckningsbok jag har på jobbet.)

Kram Malin


6 kommentarer:

  1. Snyggt fodral i ärtiga jeans färger. Är pellon bra som "vadd" ?
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt!
    Gillar verkligen användandet av jeans!
    Vilka härliga nyans skiftningar!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Det är en tuff liten "jobbtrio" som Du har "skaffat" Dig!
    Att hämta inspiration till mönster till exempel från kaklet i badrummet är "något som hör detta intresset till", tror jag. Att man ser mönster runt i kring sig hela tiden, liksom.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Stans fräsigaste säljare!
    Annelie❤️

    SvaraRadera
  5. Det var ett praktiskt och fint fodral. Kaklet är jättesnyggt, och så kul att bli inspirerad av det.

    SvaraRadera
  6. Både snyggt och användbart... och dessutom gratis!! Kan det bli bättre?? Mönsteridéen är ju inte så dum den heller!!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin