måndag 11 augusti 2014

Scrapbox i vitt

Jag är dunderförkyld. En anledning till att sitta inne och sy!
Gjorde färdigt mitt senast startade projekt.


En box till syprylar att ha på hyllan på kontoret/syrummet.
Nu gäller det bara att maken och jag har tid samtidigt att sätta upp den där hyllan som legat i sin förpackning i drygt ett halvår!..

När jag skulle fotografera såg jag att min favoritkopp stog vid symaskinen, så matchande att den fick vara med på bild.

Har sytt boxar tidigare och gillar dem skarpt! En beskrivning finns hos Amandajean på Crazy mom quilts.


Nöjd med boxen, att få lite sytid och ett projekt som inte drog ut så mycket på tiden! 

Många projekt har jag som ligger mer eller mindre halvfärdiga och huvudet är som vanligt fyllt av idéer. Hoppas några av idéerna blir verklighet och att jag blir klar med mina WIP's någon gång.
Saknar någonstans att breda ut mig och mina sysaker, då blir tröskeln så hög till att starta. 

 Idag ska det visst bli syväder igen efter denna fantastiskt varma sommaren. Därför bjuder jag på en egen SOL idag och hoppas sy några sömmar även idag.


För övrigt längtar jag till första helgen i september när jag ska på mitt första Quiltköping och jag bokat mycket egentid!

// Malin


1 kommentar:

  1. Läcker scrapbox!
    Gillar verkligen dina kviltade siluetter!

    Jag kommer till Quiltköping fredag och söndag.
    Hoppas verkligen på ett möte!

    Kram//Maja

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin