söndag 9 november 2014

Fars dag

Det blev inte mycket firande av någon far idag.

Men jag sydde sista blocket till min fars födelsedag. 
Det tråkiga med att skära rent blocken återstår. 
Sedan leta baksida och vadd, med början i mina gömmor. 

Jag har även stickat en strumpa idag. Sonen gillar dessa färger:
Han har också önskat tjockare strumpor med låånga skaft sedan han fick ett par stickade i Big Fabel för ett tag sedan. 
Dessa är stickade i dubbelt sockgarn, handfärgat av Manduzana
Randningen är inspirerad av Claras randiga sjal Medvind

Stickor 4 1/2 och 44 maskor. 

Det blev inte mycket garn kvar..

det gula var även med i mina fina strumpor Icebreaker

Nu är jag sugen på småmönstrat i restgarner!

//Malin


1 kommentar:

  1. Hatten av för Ditt skapande, Malin!
    Alltid kvalitet på Dina snygga arbeten!
    Stor Kram!
    Maja

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, jag blir lika glad för alla!
/ Malin